Belka
Poniedziałek, 25 Sierpnia 2025   imieniny: Luiza, Patrycja, Ludwik
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Stop Wariatom Drogowym

Data publikacji: 2014-08-02, Data modyfikacji: 2014-08-02
A A AWydrukDrukuj  
 
Kochasz? STOP Wariatom Drogowym                            1 sierpnia rusza trzecia odsłona kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Tym razem skierowana jest przede wszystkim do osób najbliższych kierowcom, które mogą wpłynąć na ich zachowania podczas jazdy. Cel nieustannie ten sam - poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Kampanię wspólnie organizują Policja i Fundacja PZU. Poprzednie dwie kampanie Stop Wariatom Drogowym zostały przeprowadzone w latach 2005 i 2006. Z przygotowanego przez instytuty Pentor i SMG/KRC Millward Brown podsumowania pierwszej edycji wynikało, że z kampanią zetknęło się 64 proc. ogółu społeczeństwa i 73 proc. kierowców. Choć nie przekonała ona wszystkich do bezpiecznej jazdy, po jej zakończeniu dało się zauważyć spadek liczby wypadków i rannych.   POSTAWI LIŚMY NA MIŁOŚĆ – Celem pierwszych dwóch edycji kampanii było przede wszystkim pokazanie kierowcom zachowań na drodze, które są nieodpowiedzialne i niebezpieczne. Kampania okazała się niezwykle skuteczna. Choć użycie w niej określenia „wariat drogowy” wzbudzało kontrowersje i dyskusje, ponad 88 proc. badanych stwierdziło, że jest ono właściwe dla kierowcy jadącego niebezpiecznie – mówi Piotr Glen, dyrektor ds. zaangażowań społecznych Fundacji PZU. – Obecnie większość akcji związanych z promowaniem bezpieczeństwa na drodze straszy, dramatyzuje, przeraża, karci naganne zachowania kierowców, czy epatuje ludzką tragedią. Podjęliśmy decyzję, że nie wpiszemy się w ten trend. Zdecydowaliśmy, że będziemy promować pozytywne emocje, a nie agresję. Postawiliśmy na miłość! Uważamy, że pasażerom udostępnimy realne narzędzie wpływu na zachowania kierowców i naprawdę sprawimy, że na polskich drogach będzie bezpieczniej. Niebieskie serce wręczone kierowcy przez bliską mu osobę, która go kocha, może być tym jedynym impulsem, który sprawi, że kierowca opamięta się na drodze. NIEBIESKIE SERCE Można je powiesić np. przy lusterku w samochodzie. Ma ono przypominać kierowcy, że jest kochany, że w domu czekają na niego bliscy i dlatego powinien jechać ostrożnie. Przygotowano różne wersje serduszka, np. „Tato, czekamy w domu. Kocham, jedź ostrożnie”, „Sama kredy tu nie spłacę! Kocham, jedź ostrożnie!”, ale ponieważ jest to kampania kreatywna, są także serduszka do wypełnienia przez siebie wymyślonym napisem. Czy kierowcy powieszą sobie takie serca w samochodzie? Organizatorzy kampanii są przekonani, że ich najbliżsi zrobią to dla nich. – Stop Wariatom Drogowym to działanie, które z pewnością skutecznie wzmocni proces budowania współodpowiedzialności obywateli za bezpieczeństwo przestrzeni publicznej, w tym w ruchu drogowym, co jest również od kilku lat priorytetem pracy polskiej Policji. Dzięki takim kampaniom, ale tak że pracy wielu służb,  w tym Policji, stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym z roku na rok poprawia się. W 2005 r. odnotowano niewiele po nad 48 tys. wypadków drogowych, w 2013 r. blisko 36 tys., co oznacza spadek na przestrzeni tych lat o 10 tys. zdarzeń – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, p.o. naczelnika Wydziału Profilaktyki Biura Prewencji i Ruchu Drogowego KGP. – Dla nas bardzo ważne jest partnerstwo międzyinstytucjonalne w budowaniu odpowiedzialnych postaw społecznych na rzecz bezpieczeństwa, a te serca, to nie są śmieciowe gadżety do samochodu, a naładowane emocjonalnie nośniki bardzo intymnej informacji otrzymanej od kogoś bliskiego. MIEJ SERCE DLA „WARIATÓW DROGOWYCH” W kampanii bierze udział Policja. Podjęła działania w zakresie prewencji kryminalnej, prezentując jej zasady w mediach i wręczając kierowcom serduszka przy okazji kontroli drogowych. A gdy rozpocznie się rok szkolny, będzie prowadziła pogadanki w szkołach z dziećmi i rodzicami. Niebieskie serca będą rozdawane w szkołach przez patrole policji i agentów PZU, podczas festiwali muzycznych, jako inserty do prasy oraz na stacjach benzynowych, a także w oddziałach PZU. Fundacja PZU ma nadzieję, że do końca tego roku w polskich samochodach znajdzie się 2 mln serc dla „wariatów drogowych”. Więcej informacji na temat akcji w sierpniowym numerze miesięcznika "Policja 997" oraz na stronie kampanii stopwariatom.pl (Andrzej Chyliński, Policja 997 / pt)

Pełna treść wiadomości na: http://swidwin.policja.gov.pl/component/content/article/38-wydarzenia/526-stop-wariatom-drogowym
swidwin.policja.gov.pl, Źródło artykułu: swidwin.policja.gov.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     

    Powiat świdwiński – powiat w województwie zachodniopomorskim z siedzibą w Świdwinie. W skład powiatu wchodzą gminy: Świdwin, Połczyn-Zdrój, Brzeżno, Rąbino i Sławoborze, zajmując powierzchnię 1093,06 km²

    Atrakcje przyrodnicze stanowią: liczne lasy, jezioro Bukowiec, parki miejskie (Mały Park - Park Solidarności i Duży Park w  Świdwinie), wzniesienia Wiatraczna Góra i Wola Góra w Połczynie - Zdroju oraz rezerwat krajobrazowy Dolina Pięciu Jezior. Atrakcję turystyczną stanowi także uzdrowisko Połczyn-Zdrój, na terenie którego występują złoża torfu leczniczego – borowiny i wód leczniczych.

    Do zabytków zalicza się: gotycki kościół Matki Boskiej Niesutającej Pomocy z 1338 r., Zamek Joannicki z XIII wieku, bramę Kamienną z XIV wieku, cmentarz żydowski z XIX wieku oraz liczne parki dworskie i pałacowe w gminie Połczyn - Zdrój.

    Ponad 55% powirzchni powiatu stanowią użytki rolne, a 35% uprawy leśne, w związku z czym rolnictwo, przetwórstwo rolno-spożywcze oraz sektor leśny i związane z nim zakłady przetwórstwa drewna odgrywają wiodącą rolę w gospodarce regionu. Powiat świdwiński to także bogactwo zasobów naturalnych - gazu ziemnego, kredy jeziornej, kruszyw naturalnych i torfów ogrodnicznych.

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola